למה קשה לבעלי עסקים לבצע שינויים?

אחת הבעיות הגדולות שאני נתקל בהן בעבודה מול בעלי עסקים, היא היכולת שלי “להפיל להם אסימונים” וגם כשהם נופלים, להזיז אותם מהמקום.

הרבה בעלי עסקים מצויינים במה שהם עושים אך יש להם פער מאד גדול בין הידע העסקי שלהם לידע השיווקי.

לדוגמא, עסק שמוציא קבוצות לטיולי אקסטרים ביעדים מטורפים בחו”ל. הבעלים צריך להתעסק עם אופרציות מורכבות ויקרות מאד, לקחת על עצמו סיכונים מטורפים, להוביל קבוצע ליעד קשה ולהחזיר אותם בשלום. 

לנהל אופרציה כזו צריך הרבה יכולת, אממה, אותו בעל עסק באופן מפתיע ואולי בעצם לא, לא יודע בכלל מה קורה אצלו בעסק מבחינת גיוס הלידים והלקוחות. הוא לא יודע לנהל קמפיין פייסבוק בכמה הכי בסיסית למרקות שהוא בטוח שכן, הוא לא יודע למדוד את עלות הליד ובטח לא את הroi, הוא אפילו לא יודע עד כמה חשוב לשמור את הדאטא שהוא צובר ולעבוד סודר ובעצם כל הלידים מגיעים אליו במייל ואפילו לא נכנסים למערכת crm מסודרת. 

למי שמבין את חשיבות הדברים זה נשמע הזוי, בוודאי כשמדובר על עסק שקיים כבר 7 שנים.

בעלי עסקים מגיעים למסקנות כמו “גוגל לא עובד, רק פייסבוק” מבלי שבאמת עשו את הדברים נכון ומדדו כמו שצריך.

כשאני יושב עם אותם בעלי עסקים, אפילו שאני מראה להם את הבעיות והטעויות ושהצורה שבה הם עובדים, לא מאפשרת להם לקבל נתונים מדוייקים, שיובילו אותם למסקנות נכונות, עדיין כשאני מנסה לגרום להם לעשות שינוי בעסק זה מאד מאד קשה.

אותם עסקים שכן פתוחים לשינויים ומבינים שגם אם עכשיו זה יעלה קצת יותר, לאורך זמן הם ישפרו משמעותית גם את מערך התפעול והמכירות שלהם בתוך העסק וגם את היכולת שלנם למדוד את הדבריםן כמו שצריך ולדעת להשקיע בתבונה את הכסף.

סגירת תפריט
אנחנו פה בשבילך

השאירו פרטים ונדבר בקרוב

תודה שיצרתם קשר! נהיה בקשר בקרוב

צרו קשר היום

כתוב את הכותרת כאן